środa, 30 października 2013

Kuchnia - zamawiamy, urządzamy, wyposażamy

Jak w tytule i nijak inaczej.
W sobotę klepnęliśmy zamówienie kuchni. Śliczna biała z pleudodrewniamym blatem i szufladami na cudnych prowadnicach. Czuję lekki niepokój zamawiając tak duże meble na postawie kawałeczka drewienka w salonie, ale przecież nie ja pierwsza i nie ostatnia, a ludzie z reguły zadowoleni. Liczę, że Pan Kuchniowy wyczuł czego od niego oczekuję.
Pan był też zdziwiony widząc stan samego pomieszczenia bo płytki jeszcze nie tknięte. My jednak planujemy się wyrobić. Jak i kiedy, niebiosa raczą wiedzieć.
Tak i w pędy trzeba było wybrać sprzęt.
Decyzje, które męczyłam przez ostatnie tygodnie musiałam podjąć się już natychmiast. To i efekty są inne niż zamierzone.
Aktulanie dorobiliśmy się
piekarnika Samsung BT62TDBCT- miał być inny (tańszy i zwyklejszy) ale przecież takie zakupy raz na czas. Tak i mój piekarnik ma wymarzone prowadnice teleskopowe (phi, przyziemne marzenia), całą masę zapewne zbędnych programów i mam nadzieję boską funkcje TwinConvection (czyli możliwość pieczenia dwóch potrwa jednocześnie w dwóch różnych temperaturach - już się nie mogę doczekać testowania)

płyty gazowej Samsung GN7A2IFXD - śliczna 5-palnikowa. Nie ukrywam, że chciałam śliczniejszą, czarną emalię, te inoxy na płytach i zlewach średnio do mnie przemawiają. Ciężko jednak w obecnych czasach, kiedy wszędzie wylewa się szkło hartowane, kupić czarną emalię 5-palnikową o szerokości max 75 cm i cenie, która nie zwali z nóg. Niestety na Smeg`a nie wystarczyło :( Tak i padło na naszego ulubionego Samsunga i liczę na udaną współprace w czyszczeniu.

zmywarki Bosch SMV53L50EU - zintegrowany panel, połowa załadunku, GlassProtekt, sygnaliozacja zakończenia pracy, stosunkowo niski pobór wody (stosunkowo jak na Bosch`a) i klasa A++. Moje plusy na ten model.

Palnujemy też zamach na zakup okapu Mastercook WKR90X. Musi być szerokość 90 musi być utrzymany w takiej stylistyce właśnie. Innego nie znalazłam. Choć jeszcze myślę ;)



 foto. ceneo.pl

Lodówka puki co pozostaje w sferze zakupów nieosiągalnych. Będziemy eksploatować starą, czyli będzie nieskładnie, ale ekonomicznie.

A żeby się wziąć za płytki, trzeba zagruntować. Jak złapałam za wałek, to się okazało, że grunt na ściany biały i chlapie niemiłosiernie. Grunt się skończył, nie ma czasu dokupić to i płytki leżą i czekają. I jak tu się ogarnąć na święta.
Mamy za to farbę do kuchni :) Została przetestowana w kotłowni - jestem zauroczona, będzie po mojemu :D

2 komentarze:

  1. Kuchnia z aneksem może być na swój sposób magiczna. Osobiście ja i moje przyjaciółki przede wszystkim z przyjemnością spotykamy się w kuchni i przeważnie takie pogadanki się w tym pomieszczaniu odbywają. Kilka dni temu udało mi się nabyć fajny toster do kuchni https://duka.com/pl/agd/tostery i praktycznie od jutra zamierzam go zacząć używać. Wydaje mi się, iż nie jest ważny tak charakter kuchni jak jej wyposażenie w urządzenia kuchenne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy artykuł.. Ogólnie to naprawdę zmywarka beko czy każda inna, to podstawowy asortyment każdej dzisiejszej kuchni. Warto sobie rozważyć jej zakup- aby cieszyć się z tej swobody, że nie musimy zmywać ręcznie.

    OdpowiedzUsuń